مطالب, وبلاگ

هنگام خرید لیفتراک دست دوم چه نکاتی را باید بررسی کرد؟

نحوه خرید لیفتراک کار کارکرده

اگر تصمیم به خرید لیفتراک برای کسب و کار خود دارید، یکی از گزینه های پیش روی شما لیفتراک های دست دوم و کارکرده در مقابل لیفتراک های نو می باشد. با توجه به شرایط مالی و نیازهای موجود در کسب و کار با بررسی هر مورد می توانید بهترین تصمیم را در نهایت اتخاذ کنید. اما به طور عمده باید در نظر داشته باشید که این سرمایه گذاری باید به نفع شما باشد و هزینه های شما را کاهش دهد. خرید قابل اعتماد و سرمایه گذاری صحیح نیازمند اطلاعات صحیح در رابطه با لیفتراک های دست دوم می باشد. در این مقاله نکاتی که قبل از خرید یک لیفتراک دست دوم و کارکرده را باید در نظر داشته باشید تا سرمایه گذاری صحیحی برای سال های آینده کسب و کار خود داشته باشید را جمع آوری کرده ایم.

رنگ لیفتراک

به دنبال لیفتراکی بگردید که آسیب های نظیر زنگ زدگی های شدید، خوردگی، فرو رفتگی در اثر ضربه روی بدنه ایجاد نشده باشد. رنگ و نقاشی جدید یا قدیمی روی لیفتراک اهمیتی ندارد. حتی وجود خراش و خطوط بر بدنه هم ایرادی ندارد اما حتما دقت کنید که ریزش های بزرگ رنگ در بدنه وجود نداشته باشد. لیفتراک هایی که هنوز چاپ اصلی شرکت سازنده را با خود حمل می کنند نیز می توانند سرمایه گذاری خوبی باشند.

شاخک ها و دکل

بخش دکل و شاخک ها که عمده وظیفه ی حمل بار را برعهده دارند به دقت باید بررسی شوند. شاخک ها را کامل مورد بررسی قرار دهید. وجود هرگونه ترک، خمیدگی و زنگ زدگی برای شما زنگ خطری به شمار می رود. ترک ها و یا خمیدگی های روی شاخک که می توانند ناشی از حمل بار بیشتر از ظرفیت حداکثری لیفتراک باشند، برای شما باید به منزله ی لیفتراکی نامطمئن و ناامن باشد. همچنین بررسی پاشنه ی شاخک نیز بسایر مهم است. وجود هرگونه نشانه ای سایش در این قسمت به منزله ی رد گزینه ی پیش رو باید باشد. ضخامت این بخش از شاخک نیز در تصمیم گیری شما بسیار حائز اهمیت است.
دکل لیفتراک را با دقت بررسی کنید. هرگونه ترک و شکستی و یا جوش خوردگی و خمیدگی هشداری است برای شما. پین های دکل و ساید شیفتر را بررسی کنید تا دقیقا در جای خود قرار داشته باشند. علائم دیگری که باید در نظر گرفته شود: وجود سایش بیش از حد غلتک های دکل و علام آسیب دیدگی بر روی زنجیر دکل و یا پین های وزنه.

موتور لیفتراک

موتور لیفتراک مورد نظر را روشن کنید. باید به راحتی روشن شود و در حالت آماده به کار (روشن و بدون حرکت) به آرامی بدون هرگونه صدای اضافه ای از موتور کار کند.

نکات قابل توجه :
• نشتی روغن موتور را بررسی کنید. تجمع آلودگی و ترک روی شلنگ ها را نیز مد نظر داشته باشید.
• بست ها حتما باید محکم باشند و فرسوده و ترک خورده نباشند.
• اطراف موتور را در حالت خاموش چک کنید.
• دود خارج شده از لوله اگزوز را مورد توجه قرار دهید تا آبی یا سیاه نباشند.
• اگزوز لیفتراک هایی که از سوخت LPG استفاده می کنند، باید از هرگونه بو عاری باشد.
• اگر لیفتراک برقی است، بررسی کنید تمامی اتصالات باطری محکم در جای خود متصل شده باشند.

دنده بالابر

بررسی کنید که سرعت بالابری یکنواخت و متداوم باشد. به راحتی به جلو وعقب حرکت کند، موتور نباید حین حرکت متوقف شود. هنگام پایین آمدن دکل حرکت باید در یک راستا صاف و ثابت باشد. همه مراحل بالا و پایین رفتن دستگاه باید بدون هرگونه وقفه و یکپارچه باشد.

هیدرولیک

تمامی شیلنگ های قابل مشاهده را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشند. اگر متوجه وجود روغن هیدرولیک سبز یا طلایی رنگ زیر لیفتراک شوید، این موضوع نگران کننده است.

عملکرد دستگاه

لیفتراک را برای تست رانندگی ببرید. در یک مسیر دایره وار دور بزنید و به عقب و جلو حرکت کنید. گاز و ترمز را بررسی کنید و نحوه عملکرد چراغ ها و آلارم های گردان را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

چرخ و لاستیک ها

همه لاستیک ها باید به طور یکنواخت دچار سایش ناشی از استفاده شده باشند. همچنین به مقدار درصد باقی مانده از لاستیک هم باید دقت شود. لاستیک های بادی باید فشار هوای مناسبی داشته باشند. لاستیک های توپر و جامد باید عاری از هرگونه خوردگی و آسیب باشند.

ما در این مقاله کوشیدیم نکات قابل توجه را برای شما جمع آوری کنیم. اما در نظر داشته باشید گزینه های دیگری نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار دهید.
همچنین باید نقش بودجه را نیز در خرید لیفتراک دست دوم را در نظر بگیرید. اگر بودجه شما اجازه ی خرید لیفتراکی که تمام معیارهای بالا را داشته و رعایت کرده را نمی دهد، باید در نظر داشته باشید که پس از خرید لیفتراک باید مبلغی را صرف تعمیرات بخش هایی که دارای خرابی است، کنید. اما می توانید قبل از خرید دستگاه سوال کنید که آیا امکان تعمیر دستگاه توسط فروشنده وجود دارد یا خیر. این موضوع به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشید.

شما میتوانید برای مشاوره و خرید انواع تجهیزات انبارداری (فروش ریچتراک،فروش پالت تراک،جک پالت دستی،خرید استاکر برقی) باطری لیفتراک ،همچنین انواع خدمات مرتبط با تعمیرات تخصصی لیفتراک و تامین قطعات اصلی لیفتراک (شاخک لیفتراک،لاستیک لیفتراک،صندلی لیفتراک،…) با مجموعه پارت ماشین تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *