مطالب, وبلاگ

رفع ایراد بالابری جک پالت

رفع ایراد جک پالت

جک پالت های دستی، ماشین آلات پیچیده ای نیستند و کار با آن ها بسیار راحت می باشد. آن ها پمپ هیدرولیک، شاخک، فنر، تعدادی چرخ و یک دسته دارند. به طور عمده می توان گفت که جک پالت ها حتی اجزای پیچیده ای هم ندارند. با توجه به این موضوع وقتی جک پالت شما در ارتفاع گیری به مشکل میخورد، کافیست چند قسمت را بررسی کنید تا به علت آن پی ببرید.
ما در این مقاله چند روش برای عیب یابی آورده ایم. مراحل را به ترتیب رعایت کنید تا بتوانید دوباره از جک پالت خود استفاده کنید.

سعی کنید هوای محبوس شده را با پمپ کردن دستگیره خارج کنید.

عمده ترین علتی که از بالا رفتن شاخک های جک پالت ها جلوگیری می کند، هوای حبس شده در سیستم هیدرولیک است. قبل از باز کردن اجزای دستگاه از یکدیگر، می توانید هوا را با استفاده از دستگیره پمپ کرده و خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که وزن و باری روی شاخک دستگاه قرار نگرفته باشد. شما میخواهید 15 الی 20 بار کار پمپاژ را انجام دهید. با این کار هوا از سیستم هیدرولیک خارج شده و جای آن را مایع کاملا پر می کند. در بشتر موارد این مرحله به سرعت مشکل را رفع می کند، اما اگر با این کار مشکل برطرف نشد باید از مراحل دیگر استفاده کنید و چند بخش را از یکدیگر باز کرده و جدا کنید.

برای بازیابی فشار سیال هیدرولیک، اورینگ را تعویض کنید.

مرحله 1: جک پالت را نگه دارید: دستگاه را روی جک، بالا بر و یا شئ قرار دهید تا ثابت بایستد. این کار، چرخ های محرک را از روی زمین بلند می کند و به شما دسترسی راحتتر به اورینگ ها را می دهد.
مرحله 2: سیستم هیدرولیک را تخلیه کنید: با استفاده از آچار آلن، پیچی که روی پوشش مخزن قرار دارد را باز کنید و تمام مایع سیستم هیدرولیک را تخلیه کنید. اطمینان حاصل کنید که دسته را طوری پمپ می کنید که تمام مایع از نخزن تخلیه شود. پس از تخلیه ی کامل مایع دوباره پیچ را ببندید.
مرحله 3: اهرم پایین آورنده را جدا کنید: با استفاده از پیچ گوشتی و چکش پین اهرم را خارج کنید.
مرحله 4: شیر کنترل ولو را بیرون آورید: با استفاده از انبردست انتهای سوپاپ را گرفته و اورینگ قدیمی را بیرون آورید. محل قرار گرفتن اورینگ جدید را تمیز کنید. اورینگ جدید را در جای خود قرار دهید و درپوش را ببندید. با استفاده از پین، کاور دستگاه را در جای خود محکم کنید.
مرحله 5: مخزن را با مایع هیدرولیک پر کنید: دستگاه را با مایع هیدرولیک پر کنید و بررسی کنید که آیا به درستی کار می کند یا نه.
اگر هنوز هم دستگاه به درستی کار نمی کند، بهترین گزینه خرید یک جک پالت جدید است. پرداخت هزینه تکنسین و بررسی و بازرسی دستگاه چه در محل شما و چه ارسال دستگاه به محل تعمیرگاه هزینه ای بالا دارد. همچنین خرید قطعات و پرداخت دستمزد تعمیرات نیز هزینه ای گزاف برای شما به بار می آورد. اما شما می توانید با خرید یک جک پالت جدید هزینه های تعمیرات و نگه داری فعلی و مشکلاتی که در آینده نه چندان دور به وجود خواهد آمد را از بین میبرید.

شما میتوانید برای مشاوره و خرید انواع تجهیزات انبارداری (فروش ریچتراک،فروش پالت تراک،جک پالت دستی،خرید استاکر برقی) باطری لیفتراک ،همچنین انواع خدمات مرتبط با تعمیرات تخصصی لیفتراک و تامین قطعات اصلی لیفتراک (شاخک لیفتراک،لاستیک لیفتراک،صندلی لیفتراک،…) با مجموعه پارت ماشین تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *