مطالب, وبلاگ

مراحل شستن لیفتراک

تمیز کردن لیفتراک

لیفتراک ها دستگاه های مهمی در کسب و کار و انبار شما هستند. مراقبت از آن ها به شیوه ی صحیح از اهمیت بالایی برخودار است. این بدان معناست که در صورت عدم مراقبت صحیح و تمیز نکردن اصولی دستگاه، ممکن است مشکلات بزرگی برای شما به بار آید. در این مقاله به نکات اساسی و اصلی شستن لیفتراک ها می پردازیم. با دنبال کردن نکات گفته شده می توانید لیفتراک خود را از خطرات احتمالی مصون داشته و به بهترین نحو تمیز کنید.
قدم اول: از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.
ایمنی همیشه حرف اول را در هر کاری می زند، حتی در هنگام تمیز کردن لیفتراک شما باید ایمنی را رعایت کنید. قبل از شروع کار، مطمئن شوید که تجهیزات ایمنی لازم را در اختیار دارید. به عنوان مثال حتما از عینک محافظتی، چکمه و دستکش استفاده کنید. اقلام نامبرده شده حداقل استانداردها و تجهیزات لازم جهت حفظ ایمنی میباشد. همچنین شما ممکن است نیاز به پوشیدن یا در اختیار داشتن تجهیزات دیگری نیز داشته باشید.
قدم دوم: ابتدا کثیفی های سست و ساده را از بین ببرید.
حتی اگر نمیخواهید لیفتراک خود را به طور کامل بشویید، با استفاده از یک جارو و دستمال غبار و آلودگی های روی آن و همچنین زنگ زدگی های روی دستگاه را از بین ببرید. این امر سبب می شود تا به مرور زمان این آلودگی ها روی هم تجمع نکرده و شستن لیفتراک آسانتر شود. همانطور که میدانید تمیز کردن دستگاه یا ماشینی با گل و لای و کثیفی های قدیمی کار آسانی نیست. تمیز کردن لیفتراک به طور مداوم از گرد و غبار نیز می تواند بر روی عملکرد آن نیز تاثیر بگذارد.
قدم سوم: کار را از بالای لیفتراک شروع کنید.
برای شروع کار از بالاترین نقطه لیفتراک شروع کنید. این کار به شما روندی کار آمدتر و بهتر را ارائه می کند و حتی گاهی نیروی جاذبه نیز به کمک شما می شتابد. با این روش شما می توانید از جهش آلودگی ها به قسمتی های تمیز شده جلوگیری کنید و سریع و راحتتر پیش روید.
قدم چهارم: قبل از به کارگیری دستگاه مطمئن شوید که همه جای آن به طور کامل خشک شده است.
با در نظر داشتن اینکه تک تک اجزای لیفتراک نمی توانند ضد آب باشند و راه اندازی دستگاه در حالتی که کل دستگاه یا بخشی از آن خیس است ممکن است خسارت زا باشد، باید قبل از به کارگیری مجدد دستگاه از خشک شدن کامل آن مطمئن باشید. برای اینکار می توانید به این موضوع تکیه کنید که پس از شست و شو به اندازه ی کافی برای خشک شدن زمان به دستگاه داده اید. بدین ترتیب از بروز هرگونه آسیب و خطر احتمالی نیز جلوگیری کرده اید.

تمیز نگه داشتن لیفتراک، در صرفه جویی زمان، انرژی و هزینه ها در طولانی مدت به شما کمک می کند. تمیز کردن لیفتراک می تواند به عملکرد آن در انبار نیز کمک کند. اما اگر پس از تمیز کردن اصولی و مناسب دستگاه به این نتیجه رسیدید که نیاز به ارتقا قدرت دستگاه خود دارید، می توانید با استفاده از مشاوره ی رایگان مشاوران ما در پارت ماشین پویا پیشرو، بهترین گزینه موجود را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. بدین ترتیب می توانید بهترین عملکرد را در کسب و کار خود داشته باشید. ما در پارت ماشین همواره به تمامی سوالات شما از سرویس و تعمیرات لیفترک تا تعویض و خرید دستگاه جدید پاسخ می دهیم.

شما میتوانید برای مشاوره و خرید انواع تجهیزات انبارداری (فروش ریچتراک،فروش پالت تراک،جک پالت دستی،خرید استاکر برقی) باطری لیفتراک ،همچنین انواع خدمات مرتبط با تعمیرات تخصصی لیفتراک و تامین قطعات اصلی لیفتراک (شاخک لیفتراک،لاستیک لیفتراک،صندلی لیفتراک،…) با مجموعه پارت ماشین تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *