وبلاگ

نحوه استفاده از جک پالت: راهنمای گام به گام

جک پالت

جک  پالت ها یکی از ضروری ترین ابزارهایی هستند که در انبارها و سایت های ساختمانی یافت می شوند. از جک  پالت های ارزان تر و راحت تر از لیفتراک ها و ایمن تر از کار دستی برای حمل بارهای کوچک در فواصل کوتاه استفاده می شود.

این ابزارها در دو نوع هستند: جک پالت دستی و جک پالت برقی. هر دو بسته به اندازه و وسعت مورد نیاز می توانند گزینه های خوبی باشند. اگر به سرمایه گذاری در یکی از این ابزارها فکر می کنید اما نمی دانید که چگونه از جک پالت استفاده کنید، به دستورالعمل های گام به گام زیر نگاهی بیندازید.

نحوه کار با جک پالت دستی
جک های پالت دستی ساده تر و مقرون به صرفه تر از جک های پالت برقی هستند و همچنین نیاز به نگهداری کمتری دارند. آنها می توانند انتخاب خوبی برای انبارهای کوچک تا متوسط ​​یا سایت های ساختمانی باشند. در اینجا چهار مرحله ساده برای استفاده از جک پالت دستی آورده شده است.

اهرم رهاسازی را پیدا کنید

پشت جک پالت بایستید و دستان خود را روی دسته فلزی فرمان، به سمت شاخک های رو به بیرون قرار دهید. شاخک ها دو قطعه فلزی افقی هستند که در واقع پالت ها را بلند می کنند. اهرم رهاسازی پلاستیکی روی دسته را پیدا کنید. این معمولاً به نوار مرکزی متصل است. ممکن است رنگ متفاوتی داشته باشد تا آن را برجسته کند، اما اگر نه، هنوز باید واضح باشد.

 اهرم را فشار دهید

جک پالت را به سمت هر چیزی که می خواهید حرکت دهید حرکت دهید و اهرم را برای پایین آوردن شاخک ها درگیر کنید.

سپس جک پالت را روی پالتی که می‌خواهید جابه‌جا کنید فشار دهید. اهرم رهاسازی را به سمت بالا و داخل فشار دهید تا شاخک ها تا حدود یک اینچ از زمین پایین بیاید. اگر شاخک ها از قبل پایین آمده باشند، با فشار دادن اهرم حرکت نمی کنند.

شاخک ها را زیر پالت بلغزانید تا بارگیری شود

هنگامی که شاخک ها به طور کامل پایین آمدند، می توانید آنها را زیر پالتی که می خواهید حرکت دهید بلغزانید. اگر آنها هنوز خیلی بالا هستند و نمی توانند به راحتی زیر پالت بلغزند، ممکن است تا آخر پایین نیایند و باید دوباره اهرم رهاسازی را فشار دهید. مطمئن شوید که شاخک ها را تا انتها از قسمت زیرین پالت فشار می دهید تا چرخ ها روی زمین قرار گیرند و روی هیچ قسمتی از پالت قرار نگیرند.

جک تا پالت

انیمیشنی که نشان می دهد پالت به دلیل فشار دادن دسته به پایین بلند شده است.

هنگامی که شاخک ها در زیر پالت قرار گرفتند، دسته فلزی و کل میله مرکزی را با زاویه به سمت خود بکشید. شما باید مقداری مقاومت احساس کنید و متوجه شوید که شاخک ها به آرامی پالت را بالا می برند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا شاخک ها به اندازه ای از زمین فاصله داشته باشند که کشیده نشوند.

جک پالت

نحوه کار با جک پالت الکتریکی
استفاده از جک های پالت برقی می تواند حتی راحت تر از جک های پالت دستی باشد، زیرا حرکت دستی جک زدن شاخک ها به صورت الکترونیکی انجام می شود. بسیاری از آنها همچنین دارای یک ویژگی “سواری” هستند که می تواند تردد در یک انبار بزرگ را آسان تر کند.

سیم را جدا کرده و ذخیره کنید

دوشاخه جک پالت برقی را هنگام استفاده از آن جدا کنید.

اولین قدم شما برای کار با جک پالت برقی این است که سیم شارژ را جدا کرده و در داخل دستگاه نگهداری کنید. از آنجایی که آنها با برق کار می کنند، جک های برق باید به برق وصل شده و در صورت عدم استفاده شارژ شوند. معمولاً محل مشخصی برای قرار دادن و ذخیره طول بند ناف وجود دارد.

کنترل ها و شاخه های پایین را شناسایی کنید

روی دسته جک پالت باید دکمه هایی برای کنترل جهت حرکت وجود داشته باشد. دکمه «پایین» را فشار دهید تا شاخک ها به سمت زمین پایین بیاید. باز هم، اینها باید حدود یک تا دو اینچ از زمین فاصله داشته باشند.

پالت را بارگیری کنید

در مرحله بعد، از کنترل ها برای انتقال جک پالت به مقصد استفاده کنید. هنگامی که به جلوی پالت خود رسیدید، از دکمه ها برای مانور دادن شاخک های زیر و تا انتها از پالت استفاده کنید. سپس، دکمه “بالا” را فشار دهید تا پالت و شاخک ها از روی زمین بلند شوند.

از دکمه های کنترل برای حرکت استفاده کنید

هنگامی که پالت خود را به طور ایمن بارگیری کردید، می توانید از دکمه های کنترل برای حرکت به مقصد خود استفاده کنید. وقتی رسیدید، دوباره دکمه «پایین» را فشار دهید تا شاخک ها و پالت روی زمین پایین بیاید.

جک پالت الکتریکی را شارژ کنید

وقتی کارتان تمام شد، جک پالت برقی را همانطور که پیدا کردید برگردانید. باید سیم شارژ را از قسمت ذخیره آن در دستگاه بیرون بیاورید و دوباره وصل کنید تا جک پالت برقی برای دفعه بعد که به آن نیاز است آماده استفاده شود.

آیا جک پالت را فشار می دهید یا می کشید؟
بسته به اینکه چگونه باید جک پالت را مانور دهید، می توانید جک پالت را فشار داده و بکشید. با این حال، انسان‌ها می‌توانند وزنی بسیار بیشتر از آنچه می‌توانند بکشند فشار دهند و کشیدن بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب شود.

اقدامات احتیاطی ایمنی جک پالت
اگرچه آنها ماشین های نسبتا ساده ای هستند، اما جک های پالت همچنان می توانند خطرناک باشند اگر اقدامات احتیاطی مناسب انجام نشود.

جک پالت را قبل از استفاده بررسی کنید
یکی از مهمترین مراحل قبل از استفاده از جک پالت این است که نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که همه چیز آماده و کاربردی به نظر می رسد. می‌خواهید به دنبال چیزهایی مانند شاخک‌های شل، چرخ‌های نامتعادل، یا سیم‌های شارژ باشید که به‌درستی ذخیره نشده‌اند.

اگرچه ممکن است دردناک به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که چند دقیقه اضافی صرف کنید تا مطمئن شوید که پالت خود را به‌طور تصادفی به دلیل جک پالت معیوب نیندازید.

مطمئن شوید که مسیر شما روشن است
مرحله دوم این است که مطمئن شوید مسیری که به سمت پالت می روید و نقطه سقوط شما از همه موانع پاک است. به دنبال مصالح ساختمانی سرگردان و سیم های برق باشید و به سطح زمین توجه داشته باشید. اگر زمین خیلی ناهموار است، بهتر است مسیر دیگری را پیدا کنید.

دسترسی به ماشین را محدود نگه دارید
به خصوص برای ماشین‌های قدرتمندتر مانند جک پالت الکتریکی، همیشه باید مطمئن شوید که فقط پرسنل مجاز قادر به کار هستند. می‌توانید با یک کد امنیتی که برای استفاده از دستگاه باید وارد شود، یا با چیزی به سادگی میز با برگه ورود به سیستم برای پیگیری زمان استفاده از آن، دسترسی را محدود کنید.

جک های پالت را در یک منطقه امن ذخیره کنید
این مرحله به ویژه اگر در سایتی کار می کنید که افراد غیرکارگر به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند، مانند یک انبار خرده فروشی یا بازسازی خانه، بسیار مهم است. جک های پالت را همیشه در مکانی نگهداری کنید که به راحتی توسط مشتریان یا غیرنظامیان قابل دسترسی نباشد و دیگر کارگرانی که نیاز به جابجایی در محل دارند دور از دسترس باشند.

آیا برای راه اندازی جک پالت به مجوز نیاز دارید؟
مقررات ایمنی OSHA اپراتورهای جک پالت دستی و برقی را ملزم به تکمیل دوره گواهینامه می کند. اینها اغلب توسط کارفرمایان انفرادی ارائه می شوند و گواهینامه های آنلاین نیز وجود دارد.

چقدر می توانم روی جک پالت وزن بگذارم؟
اکثر جک های پالت دستی و برقی می توانند تا وزن 3500 کیلوگرم یا 7700 پوند را تحمل کنند. این بستگی به اندازه و مدلی دارد که استفاده می‌کنید، زیرا برخی برای تحمل وزن‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. برای اندازه گیری دقیق به دستورالعمل های مدل خاصی که قصد استفاده از آن را دارید، مراجعه کنید.

چه تصمیم به استفاده از جک پالت دستی یا جک پالت برقی داشته باشید، هر کدام از این دو انتخاب پروژه ساخت‌وساز بعدی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا در انجام تمام کارهای سنگین به تنهایی گیر نخواهید کرد. به مجموعه اجاره جک پالت ما نگاهی بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *