لیفتراک

سرویس لیفتراک

سرویس لیفتراک

هنگامی که در حال استفاده از یک دستگاه لیفتراک هستید باید علاوه بر بارگیری و حمل و نقل کالا، به موارد بسیار مهم مانند قطعات و خدمات لیفتراک نیز دقت داشته باشید. اگر یک دستگاه نو خریداری کرده اید پس از یک دوره معین کار با لیفتراک باید برای بازرسی های دوره ای آن اقدام کنید و اگر از لیفتراک های دست دوم استفاده می کنید یا سال های طولانی، یک لیفتراک را در اختیار دارید، اکنون نوبت به آن است که قطعات و خدمات لیفتراک را به شیوه جدی تر برنامه ریزی کنید.

تمام مدل های لیفتراک شامل قطعات و خدمات لیفتراک می شوند. لیفتراک های برقی، دیزلی، دوگانه سوز و گازی، برای اینکه سالم تر بمانند و طول عمر آن ها بیشتر شود لازم است برخی از سرویس های دوره ای برای آن ها اجرا شوند. قطعات انواع لیفتراک باید به دقت بازرسی شوند؛ این کار حتماً در هر بار استفاده از لیفتراک و قبل از آغاز به کار بارگیری باید توسط اپراتور انجام گیرد.

برخی از آمارهای ثبت شده مربوط به بخش استاندارد ایمنی و سلامت کار، HSE، که در سال 2001 تا 2006 ثبت شده اند نشان می دهند بیش از 21190 حادثه مربوط به لیفتراک ها در محیط کار رخ داده است. بی احتیاطی اپراتور لیفتراک، عدم توجه به موارد ایمنی بارگیری و حمل آن ها و همچنین اجرا نادرست و غیر اصولی قطعات و خدمات لیفتراک ، مهم ترین دلایل تصادفات انواع لیفتراک هستند.

اگر درست زمانی که یک لیفتراک به استفاده از سرویس های قطعات و خدمات لیفتراک دارد، برای این کار اقدام شود، هرگز شاهد آن نخواهیم بود که آمار تصادفات لیفتراک و حوادث محیط کار تا این اندازه بالا باشند. بر همین اساس قصد داریم در این قسمت به موارد فنی که با سرویس های قطعات و خدمات لیفتراک در ارتباط هستند اشاره کنیم.

انواع سرویس های قطعات و خدمات لیفتراک

تمام سرویس های بازرسی، تعمیرات و نگهداری که برای قطعات و خدمات لیفتراک ارائه می شوند، توسط مراکز معتبر لیفتراک یا نمایندگی های فروش این تجهیزات قابل دریافت هستند. این سرویس ها را به دو بخش سرویس های ویژه برای قطعات لیفتراک و سرویس های خدمات لیفتراک دسته بندی می کنیم. 

1-سرویس های قطعات لیفتراک شامل چه مواردی هستند؟

هنگامی که صحبت از سرویس قطعات لیفتراک به میان می آید، منظور، تمام اجزای داخلی و بیرونی یک لیفتراک است. صرف نظر از اینکه لیفتراک از چه منبع انرژی برای حرکت استفاده می کند، خدمات سرویس ویژه برای قطعات دستگاه به صورت گسترده توسط نمایندگی های لیفتراک ارائه می شوند.

در مورد انواع لیفتراک برقی، سرویس قطعات لیفتراک شامل بازرسی از باتری و اجزای آن، موتور لیفتراک، تایرها، شاخک ها و دکل لیفتراک، ترمزها و اهرم ها و سایر سیستم های هشدار دهنده می باشد. بررسی این عوامل در مورد سایر انواع لیفتراک دیزلی و گازی نیز صدق می کند.

برای بازرسی قطعات لیفتراک دیزلی باید نحوه عملکرد موتور لیفتراک و سطح روغن موتور به دقت کنترل شود. تجربه نشان داده است برای لیفتراک هایی که از خدمات بازرسی های دوره ای قطعات و خدمات لیفتراک استفاده می کنند، هزینه های تعمیرات و نگهداری تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. دسته دیگری از خدمات قطعات لیفتراک شامل تأمین قطعات یدک و تعویض آن ها است. این کار به ویژه برای لیفتراک های دست دوم و کارکرده اهمیت دارد.

2- سرویس های خدمات لیفتراک شامل چه مواردی هستند؟

خدمات لیفتراک شامل یک سری برنامه های تعریف شده هستند که از سوی شرکت سازنده به نمایندگی های مجاز فروش لیفتراک ابلاغ می شود. اولین و مهمترین خدمات لیفتراک، گارانتی محصولات است. پشتیبانی مشتریان و آموزش اپراتور لیفتراک، دو نمونه دیگری از خدمات لیفتراک هستند. اعزام بازرسان به محل نگهداری لیفتراک، تعمیرات دستگاه و انتقال لیفتراک های آسیب دیده به محل نمایندگی نیز جزو خدمات لیفتراک ها محسوب می شوند. پیشنهاد می کنیم برای دریافت همه این خدمات از طریق نمایندگی های مجاز اقدام کنید.

خدمات و قطعات لیفتراک

چرا پرداختن به مبحث قطعات و خدمات لیفتراک تا این اندازه برای صنایع اهمیت دارد؟

شعار و هدف اصلی تمام تولید کنندگان و سازندگان انواع لیفتراک، ارائه محصولات مرغوب به بازار و افزایش رضایتمندی مشتریان است. دستیابی به این دو عامل، تنها با بررسی این محصولات و ارزیابی قطعات و خدمات لیفتراک میسر است. یک تولید کننده تمایل دارد بداند مشتریان محصولات او در سراسر جهان تا چه میزان از خرید و کار کردن با لیفتراک های شرکت راضی هستند؛ به همین دلیل سعی می کند خدمات گسترده تر و متنوع تر را به آن ها ارائه دهد.
مدیریت سیستم قطعات و خدمات لیفتراک از سوی کارفرمایان و مالکان انواع لیفتراک در بهره وری آن ها نقش مهمی دارد. پرداختن به این امر مهم دقیقاً پس از خرید لیفتراک باید در دستور کار صاحبان لیفتراک قرار گیرد. برای این کار توصیه می کنیم حتماً یک برنامه منظم و دقیق برای پیگیری وضعیت لیفتراک خود تهیه کنید.

خدمات لیفتراک

تعمیرات و نگهداری لیفتراک در حوزه قطعات و خدمات لیفتراک برای بالا بردن بهره وری و سرعت حمل و نقل کالا، لازم و ضروری است. قطعات فیزیکی لیفتراک را قبل از کار، بازرسی کنید تا از بروز حوادث ناخواسته پیشگیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *