جک پالت دستی, وبلاگ

در مورد جک پالت

در مورد جک پالت

جک پالت (Pallet truck) وسیله ای است کاربردی جهت حمل و جابجایی انواع پالت در کارگاه ها ، انبارها و کارخانجات می باشد که دارای انواع گوناگونی هستند که در ذیل به آنها می پردازیم:

جک پالت دستی: وسیله ای که با نیروی دست کار میکند. دارای جک هیدرولیک و در ظرفیت های مختلف از 2 تن تا 5 تن و با شاخک های متنوع از 80cm تا 250cm مورد استفاده قرار می گیرد.جک پالت های دستی به صورت استاندارد دارای حداکثر ارتفاع بالابری 20cm می باشند که در یک مورد خاص تا 80cm هم پالت را بالا می آورد.

جک پالت باسکول دار (جک پالت توزین): جک پالت ترازو دار همانند یک جک پالت دستی می باشد با این تفاوت که قابلیت وزن کردن بار و پرینت گرفتن اطلاعات را دارد و چاپ اطلاعات را هم دارد.

جک پالت دوار (رول گیر): جک پالتی است با شاخک هایی بلندتر و دارای انحنا که به منظور حمل شی دوار بکار گرفته می شود. ( رول کاغذ و یا چله های دوار صنایع ریسندگی و رول لاستیکی)

جک پالت قیچی: جک پالت قیچی همانند یک جک پالت ساده است با این تفاوت که تا ارتفاع 80cm عمل بالابردن و پایین گذاشتن پالت از یک وانت و حمل و جابجایی آن را به سادگی انجام می دهد. جک پالت قیچی در ارتفاع 80cm ثابت است و حرکت می کند. از این نوع جک پالت به عنوان یک میز کار هم استفاده میشود. این نوع جک پالت در تا ارتفاع 30cm حرکت می کند.

جک پالت برقی: همان طور که از نامش پیداست نیروی محرکه این نوع جک پالت، برق می باشد و قابلیت حمل نفر(با ایمنی بسیار بالا) را نیز دارد. کاربر با ایستادن در پشت فرمان عمل حمل و جابجایی پالت را به سادگی، در کمترین زمان و حداقل صدا با نیروی برق انجام میدهد. سرعت حمل و جابجایی جک پالت برقی 6 کیلومتر در ساعت می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *