لیفتراک

لاستیک بادی لیفتراک یا لاستیک توپر لیفتراک؟

لاستیک بادی لیفتراک یا لاستیک توپر لیفتراک؟

در هنگام تهیه لیفتراک، علاوه بر المانهای مختلفی که وجود دارد، نوع لاستیک لیفتراک جزء المانهای اصلی انتخاب لیفتراک می باشد. لاستیک های لیفتراک دارای دو نوع اصلی، لاستیک لیفتراک بادی و لاستیک لیفتراک توپر می باشند.

تفاوت لاستیک لیفتراک بادی و لاستیک لیفتراک توپر در چیست؟

در ابتدا با لاستیک های لیفتراک بادی آشنا شوید:

+ لاستیک لیفتراک بادی:

لاستیک های بادی برای لیفتراک همان طور که از نامش پیداست، با هوا پر شده و مانند لاستیک های استفاده شده در تریلی یدک کش می باشند، اما در سایز کوچکتر و معمولاً به دلیل ظرفیت آنها در جذب تکان های شدید برای سطوح ناصاف بیرونی استفاده می شوند.

– لاستیک بادی در مقابل توپر

با توجه به امکانات فضای کاری شما و نوع کار شما، نوع لیفتراک مورد نیاز را مشخص می کند و همچنین تمامی شرایط محیط کار و فضای کار در انتخاب نوع لاستیک هم تاثیر دارد. با توجه به شرایط و نیاز شما میتوانید از لاستیک های بادی و یا لاستیک های توپر لیفتراک استفاده کنید.

در پایین به لاستیک های توپر لیفتراک میپردازیم:

+ لاستیک های توپر لیفتراک:

در لاستیک های توپر لیفتراک برخلاف لاستیک های بادی، با استفاده از هوا پر نمیشود و معمولا لاستیک های توپر لیفتراک ها اکثرا از مواد لاستیکی جامد ساخته شده است و تنها برای استفاده روی سطوح صاف طراحی شده اند و همچنین قابل استفاده هستند.

tires-forklift

برخی از خصوصیات لاستیک های لیفتراک:

+ لاستیک های توپر طول عمر بیشتری دارند. به دلیل داشتن هسته لاستیکی جامد، به فروشنده تایر شما اجازه ایجاد کردن مجدد آج روی تایر ( آج زنی لاستیک لیفتراک ) را هر موقع که سطح لاستیک صاف شد، می دهد؛ به این معنی که لاستیک شما میتواند مدتی طولانی دوام بیاورد. اگرچه به همین دلیل لاستیک های توپر، به صورت قابل ملاحظه ای از لاستیک های بادی لیفتراک گران تر هستند.

+ لاستیک های توپر قابلیت جذب تکان های شدید لیفتراک را نداشته به این معنی که اگر شما قصد دارید لیفتراک خود را در محیط بیرون و روی شن های ناصاف به حرکت درآورید بایستی از لاستیک های بادی استفاده کنید. لاستیک های توپر یک سطح صاف و مسطح برای استفاده می خواهند.

+ لیفتراک های با ظرفیت باربری (تناژ) بیشتر، احتیاج به لاستیک های بادی دارند.

+ در مورد طول عمر لیفتراک عموماً پذیرفته شده است که استفاده کردن از لاستیک های بادی باعث می شود لیفتراک شما نیز عمری طولانی تر داشته باشد مخصوصاً اگر لیفتراک شما برای بارهای سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.

نکته مهم در مورد خرید لاستیک لیفتراک:

لاستیک های توپر لیفتراک همیشه دوام بیشتری نسبت به لاستیک های بادی دارند، بعضی اوقات 3 یا 4 برابر لاستیک های بادی طول عمر دارند. پس وقتی که احتیاج به لاستیک های بادی ندارید حتما از لاستیک های توپر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *