لیفتراک

دلایل استفاده از لیفتراک برقی

لیفتراک برقی

از آنجایی که ملاحظات زیست محیطی و نوسان قیمت نفت همچنان مصرف کنندگان را به سمت جایگزین های موتورهای احتراق داخلی سنتی سوق می دهد

لیفتراک برقی

در عملیاتی که از لیفتراک استفاده می شود، اکنون واحدهای الکتریکی بسیار بیشتری نسبت به موتورهای احتراق داخلی به فروش می رسد. لیفتراک های برقی در حال حاضر نزدیک به 70 درصد از کل لیفتراک های فروخته شده را تشکیل می دهند و با افزایش تقاضا برای نیروی الکتریکی نیاز به ارائه راه حلی است که تمام مزایای موتورهای سنتی را بدون کاهش بهره وری فراهم کند.

باتری‌های اسید سرب برای سال‌ها راه‌حلی توانا اما ناقص بوده‌اند و امروزه همچنان بر بازار تسلط دارند. تخمین زده می شود که باتری های سرب اسید 90 درصد لیفتراک های الکتریکی در حال کار را تامین می کنند.

اما بازیگر جدیدی در سال‌های اخیر در صحنه ظاهر شده است و شیوه‌های تجارت برخی شرکت‌ها را متحول کرده است. فناوری باتری لیتیوم یونی (LiB) نشان دهنده نسل بعدی فناوری لیفتراک است و انتظار می‌رود سهم بازار LiB در لیفتراک‌های الکتریکی در سال‌های آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

 

اما در حالی که فناوری باتری لیتیوم یونی مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد، این باتری ها برای هر عملیاتی منطقی نیستند. می‌توانید از یک معیار جدید – مصرف باتری معادل (EBU) – استفاده کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا تغییر به باتری‌های باتری لیتیوم یونی برای شما بهترین است یا خیر.

لیفتراک برقی

EBU تعداد چرخه هایی را که مشتریان معمولاً از باتری های اسید سرب خود در روز استفاده می کنند اندازه گیری می کند. یک آستانه مشترک برای تعیین اینکه آیا باتری لیتیوم یونی برای عملیات شما منطقی است یا خیر، 1.6 بار در روز است. اگر EBU عملیات شما بالاتر از 1.6 باشد، باتری لیتیوم یونی می تواند برای شما مناسب باشد. با این حال، اگر کمتر از 1.6 باشد، احتمالاً ادامه استفاده از اسید سرب منطقی تر است.

 

به طور معمول، برنامه های چند شیفتی بالاتر از آستانه 1.6 EBU هستند – بنابراین هر مشتری که تجهیزات خود را برای بیش از یک شیفت در روز کار می کند، نامزد خوبی برای در نظر گرفتن فناوری باتری لیتیوم یونی است.

 

دلیل اینکه باتری لیتیوم یونی امروزه برای هر مشتری منطقی نیست ساده است – هزینه اولیه بالا و تنوع بالا در بازگشت سرمایه. باتری لیتیوم یونی ها گران تر از باتری های سرب اسید هستند و بهترین کاربرد را در کاربردهای با توان بالا – مانند تاسیسات توزیع، خرده فروشی و صنایع کاغذسازی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *