مطالب, وبلاگ

تاثیر لاستیک بر عملکرد لیفتراک ها

لاستیک لیفتراک

انتخاب لاستیک یکی از عواملی است که به طور مستقیم بر عملکرد لیفتراک تأثیر می گذارد. هنگام خرید لیفتراک دست دوم یا نو،باید به قطعات داخلی وساعت کارکرد، وضعیت لاستیک ها نیز توجه شود. شاید بتوان گفت مواردی مانند تعویض لاستیک و لاستیک های تابستانی یا لاستیک های زمستانی از جمله نکاتی هستند که در هنگام خرید لاستیک باید به آن توجه کرد. تاریخ تولید لاستیک نیز به خودی خودعامل مهمی است. برای این سوال که سال تولید لاستیک کجا نوشته شده است، یک پاسخ ساده وجود دارد. برای اطلاع از سن لاستیک، فقط به علامت های بعد از متن DOT روی دیواره جانبی لاستیک نگاه کنید. دو رقم آخر در اینجا نشان دهنده سال ساخت لاستیک است. اگرچه لاستیک ها ماندگاری بالایی دارند، اما البته تاریخ انقضا دارند. عواملی مانند شکل ومدل لیفتراک و کارگاهی که لاستیک روی آن استفاده می شود، آب و هوای محیط کارگاه، عمر لاستیک را تعیین می کند. هنگام انتخاب لاستیک باید به نکاتی توجه کرد. می‌توانیم این موارد را در چند مورد به شرح زیر فهرست کنیم.

1 – سایز لاستیک

اندازه لاستیک مناسب برای وسیله لیفتراک از قبل مشخص شده است. به همین دلیل بدون شک انتخاب هر تایری در ابعاد مشخص شده بدون مانع است. پس از انتخاب لاستیک مناسب با ابعاد خودرو، جدول فشار هوا بسته به سایز لاستیک بررسی می شود. نصب لاستیک با سایزهای مختلف اما نزدیک به هم بر روی لیفتراک یا تعویض چند لاستیک تعادل لیفتراک شما را به هم می زند و احتمال بروز حوادث را افزایش می دهد. پس انتخاب سایز مهم است، اما مارک و مدل لاستیک نیز مهم است. نصب برندها و مدل های مختلف لاستیک بر روی یک لیفتراک باعث از بین رفتن تعادل و در نتیجه بروز برخی حوادث کار می شود. بنابراین، بسیار مهم است که هر لاستیک در یک اندازه باشد.

2 – محل استفاده لیفتراک

انتخاب لیفتراک با توجه به محیط کاربری آن یکی دیگر از جزئیات مهم است. اگر از لیفتراک خود برای حمل بارهای سنگین استفاده می کنید، پس حتماً باید در انتخاب لاستیک به این موضوع توجه کنید. محل استفاده از لیفتراک یا سایر ماشین آلات سنگین یکی از عوامل مهم تعیین کننده نوع لاستیک است. بنابراین، انتخاب لاستیک با توجه به محل استفاده از وسیله نقلیه مهم است.

3 – انتخاب لاستیک های با دوام بالا

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب لاستیک لیفتراک مناسب باید به آن توجه کرد، طول عمر لاستیک است. ایمنی، مصرف سوخت و عمر طولانی تضمین کننده کارایی راحت دستگاه است. با خرید لاستیک های خوب می توانید تجربه رانندگی ایمن در شرایط طاقت فرسا را داشته باشید. اگر لاستیک ها را درست انتخاب کنید، می توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید. لاستیک ها طول عمر مشخصی دارند، اما عواملی مانند استفاده نادرست یا عدم نگهداری در زمان مناسب می تواند باعث فرسودگی، پارگی و آسیب به لاستیک ها شود. در چنین مواقعی عمر لاستیک نیز کاهش می یابد. خرید یک لاستیک خوب مهم است، اما مراقبت از آن نیز یکی از عواملی است که بر طول عمر آن تاثیر میگذارد.

4 – قیمت لاستیک

قیمت لاستیک بسته به ویژگی های وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت است. این ویژگی ها نیز الزاماتی را به همراه دارند. مدل لاستیک و اندازه مورد نیاز لیفتراک مستقیماً بر قیمت لاستیک تأثیر می گذارد. البته ممکن است بخواهید تایر مقرون به صرفه تری انتخاب کنید،در این مرحله فکر میکنید که سود بیشتری خواهید کرد.اما این یک واقعیت است که در دراز مدت برای شما مفید نخواهد بود. زیرا استفاده از لاستیک های باکیفیت باعث ماندگاری طولانی مدت لاستیک نیز می شود. به همین دلیل، فکر کردن درازمدت و خرید یک تایر با کیفیت به جای خرید یک لاستیک ارزان قیمت و بی کیفیت، بسیار سودآورتر خواهد بود. استفاده از لاستیک های باکیفیت در جلوگیری از حوادث ناشی از لاستیک بسیار مهم است، بر این موضوع تاکید میشود.

شما میتوانید برای مشاوره و خرید انواع تجهیزات انبارداری (فروش ریچتراک،فروش پالت تراک،جک پالت دستی،خرید استاکر برقی) باطری لیفتراک ،همچنین انواع خدمات مرتبط با تعمیرات تخصصی لیفتراک و تامین قطعات اصلی لیفتراک (شاخک لیفتراک،لاستیک لیفتراک،صندلی لیفتراک،…) با مجموعه پارت ماشین تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *