مطالب, وبلاگ

تعمیرات و نگهداری 3 قطعه مهم انواع لیفتراک برقی

باطری لیفتراک

افزایش طول عمر لیفتراک شما برای مقرون به صرفه نگه داشتن کارکرد، کلیدی است. متأسفانه بسیاری از دارندگان لیفتراک برقی تعمیر و نگهداری تجهیزات خود را در اولویت قرار نمی دهند. اگر از لیفتراک های خود به درستی نگهداری نمی کنید، در دراز مدت هزینه گزافی را متحمل میشوید. در اینجا سه نکته کلیدی نگهداری برای افزایش طول عمر لیفتراک برقی آورده شده است. تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک برقی شما راه نجات لیفتراک برقی شماست. این منبع انرژی اگر به خوبی نگهداری شود می تواند تا شش یا هفت سال دوام بیاورد. با این حال، بسیاری از مالکان این فرصت را از دست می دهند تا با کاهش هزینه های نگهداری باتری، مصرف سوخت موثر خود را دو برابر کنند. برای محافظت از عمر باتری خود، باید: از شارژ بیش از حد مکرر خودداری کنید مگر اینکه فضای شما به طور خاص برای شارژ طراحی شده باشد. همیشه دمای باتری خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که زیر 113 درجه فارنهایت است. اطمینان حاصل کنید که برنامه تعمیر و نگهداری شما شامل تمیز کردن باتری حداقل یک بار در هفته برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی است که می تواند باعث خوردگی شود. اطمینان حاصل کنید که سطح مایع باطری لیفتراک شما روزانه چک می شود تا خطر خرابی کاهش یابد. همچنین برای حفظ عملکرد باید باتری را در فواصل زمانی منظم یکسان کنید.

باطری لیفتراک

تعمیر و نگهداری موتور و کابل موتورهای درایو و بالابر شما برای عملکرد لیفتراک برقی شما ضروری هستند. از آنجایی که هر لیفتراک حداقل دو موتور الکتریکی دارد، باید عملکرد آنها را به طور منظم بررسی کنید. کابل‌های برق آن‌ها نیز باید مرتباً چک و سفت شوند تا مطمئن شوید که در اثر لرزش و عملکرد پیوسته شل نشده‌اند. ممکن است جزئی به نظر برسد، اما شل شدن کابل های برق می تواند موتور، کنترل کننده موتور را مختل و حتی آتش سوزی را ایجاد کند. وقت گذاشتن روی جزئیات کوچک باعث می شود موتورهای شما طولانی تر و موثرتر کار کنند.

روغن کاری و گریس کاری : لیفتراک برقی مانند همه لیفتراک ها، لیفتراک های برقی در اثر جابجایی و بلند کردن مکرر بار، دچار ساییدگی و پارگی می شوند. اطمینان از اینکه اکسل چرخ، زنجیر دکل، و سایر نواحی کلیدی شما به درستی چرب و روغن کاری شده اند، به مرور زمان آسیب را کاهش می دهد. فواصل زمانی توصیه شده بسته به سازنده متفاوت است، بنابراین حتماً دفترچه راهنمای اپراتور خود را بررسی کنید تا ایمنی و بهره وری تجهیزات خود را به حداکثر برسانید. اگر برای نگهداری از لیفتراک برقی خود نیاز به پشتیبانی دارید، شرکت پارت ماشین پویا پیشرو ممکن است شریک مناسبی برای شما باشد.
تعمیرات لیفتراک، نیازمند تخصص بوده و هر شخصی قادر به انجام آن نمیباشد؛ حتما از متخصص بودن تعمیرکار خود اطمینان حاصل کنید. در این زمینه شرکت پارت ماشین پویا پیشرو با متخصصین مجرب لیفتراک برقی شما را از هر برندی تعمیر و تجهیز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *