لیفتراک

تصادف لیفتراک در محیط کار

تصادف لیفتراک

هنگامی که تصادفات و حوادث لیفتراک بالابر رخ می دهد، اغلب به روش های قابل پیش بینی و قابل پیشگیری اتفاق می افتد. هنگامی که حواس رانندگان پرت می شود یا حواس آنها به خطر می افتد، لیفتراک های بالابر می توانند به عابرین پیاده آسیب برسانند یا با سایر اجسام متحرک یا ثابت برخورد کنند. آنها می توانند کشش را روی سطوح ناپایدار از دست بدهند. آنها می توانند در صورت نزدیک شدن یا حمل نادرست بارها، بارها و محصولات را سوراخ، آسیب یا رها کنند. و از همه مهمتر و مخرب تر، آنها می توانند سرنگون شوند. از زمانی که اولین طرح اولیه آسانسور در اواسط دهه 1800 روی کف انبار قرار گرفت، واژگونی یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان و اپراتورها بوده است. و در حالی که هیچ کامیون کاملاً ضد سرک در بازار ظاهر نشده است، مکانیسم های تثبیت و فناوری هر سال که می گذرد بهبود می یابد.

آموزش اپراتور نیز بهبود می یابد. و در حالت ایده‌آل، با ترکیبی از تجهیزات پیشرفته و آموزش عالی، محل کار شما می‌تواند انحراف را غیرممکن و حتی غیرممکن کند. در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای رسیدن به آن هدف بردارید.

اول، خطر های ممکن را تشخیص دهید 

بدون توجه به اینکه لیفتراک های شما چقدر خوب طراحی شده اند، مراقب نکاتی باشید. حتی پیچیده‌ترین سیستم SAS در جهان نمی‌تواند نسبت ارتفاع دکل به وزن پایه را تغییر دهد که بر خلاف ثبات عمل می‌کند. در شیب‌ها، سطوح ناهموار، و در حین حمل بارهایی که مشخصات سازنده را نادیده می‌گیرند، نوک‌ها می‌توانند اتفاق بیفتند. هوشیاری و فرهنگ ایمنی می تواند آنها را قبل از اینکه خیلی دیر شود متوقف کند.

تصادف لیفتراک

دوم، اپراتورها برای مواقع اضطراری آماده کنید

پیشگیری مهم است، اما آموزش واکنش اضطراری نیز می تواند جان انسان ها را نجات دهد. به اپراتورها نشان دهید که چگونه کامیونی را که تهدید می‌کند به جلو یا به پهلو واژگون می‌شود، برگردانند، و چگونه می‌توانند تعادل و کنترل را در صورت از دست دادن کشش و پایداری کامیون در اطراف یک پیچ تنگ یا در شیب، بازیابی کنند.

روی لیفتراک هایی سرمایه گذاری کنید که با محل کار شما مطابقت دارند.

همه محل‌های کار با خطرات مختلفی همراه هستند، اما محل کار شما با مجموعه‌ای از چالش‌های منحصربه‌فرد همراه است. آیا لیفتراک ها را روی سطوح شن کار می کنید؟ آیا لیفتراک های شما از محیط داخلی به بیرون رفت و آمد می کنند؟ حتی چیزی به سادگی گردش مالی بالا می‌تواند بر ایمنی تأثیر بگذارد، زیرا ممکن است با جریان دائمی اپراتورهای جدید و بی‌تجربه سر و کار داشته باشید. کامیونی با سیستم پایداری و ویژگی‌هایی (راهروی باریک، دسترسی بالا و غیره) انتخاب کنید که به شما در مقابله با چالش‌های خاص خود کمک می‌کند. سرمایه گذاری شما به مرور زمان نتیجه خواهد داد.

دید، ارگونومی و راحتی اپراتور.

اپراتورهای راحت و بدون خستگی قوی ترین ستون در برابر تصادف هستند. مطمئن شوید که اپراتورهای شما برای رعایت ضرب الاجل عجله ندارند، آنها می توانند به وضوح در 360 درجه ببینند و بشنوند و از عواملی مانند سرما، گرما، صداهای بلند ناگهانی و نورهای درخشان یا چشمک زن محافظت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *