مطالب

مقررات ایمنی لیفتراک

ایمنی کار با لیفتراک

دستگاه باید بطور منظم توسط پرسنل سرویس ، کنترل شود ، پارت ماشین زمان مناسب را معدل زمانهای کنترل داده شده پیشنهاد می نماید.

– استفاده صحیح از لیفتراک

لیفتراک فقط با مراقبت دائم و دقیق و تعمیرات بوقع باید بکار گرفته شود. لیفتراک با شاخکهای سر تیز برای برداشتن، جابجاکردن و نهادن یک بار یا یک پالت طراحی شده است. استفاده از ملحقات لیفتراک باعث بالابردن کارایی و قابلیت لیفتراک و صرفه جوئی در زمان می گردد. لذا دفترچه های راهنمای مخصوص ملحقات و استفاده صحیح از آنها را قبل از نصب بر روی لیفتراک مطالعه نمائید.هیچ نوع خودروئی نباید بوسیله لیفتراک هل داده شود. و لیفتراک نباید بعنوان ماشین کششی شاسیهای حرکت کننده روی ریل استفاده شود، این نوع ممنوعیتها چنانچه لیفتراک فقط بدین منظور طراحی و ساخته شده است لازم نیست.

لیفتراک بائولی

– قابلیت اطمینان

لیفتراک برای شرایط کار معمولی لیفتراک طراحی شده و برای جابجایی و بار گیری قابل اعتماد و اطمینان است. اگر جانب احتیاط را از دست نداده و بیش از بار مجاز با آن حمل نگردد. بنابراین هرگز بار بیش از حد مجاز حمل نکنید و در موقع بارگیری نیز مواظب مرکز ثقل بار که داخل محدوده قرار گیرد باشید. هرگز جهت حمل بار بیشتر اقدام به نصب وزنه اضافی در عقب لیفتراک ننمائید. همیشه حداکثر ظرفیت لیفتراکتان را به یاد داشته باشید و اگر از یک یا چند نوع ملحقات روی لیفتراک استفاده می نمائید ظرفیت لیفتراک بر اساس فاصله مرکز ثقل و ارتفاع بار متغیر است.

بائولی

– حفاظ راننده

در صورتی که بارگیری و تخلیه در ارتفاعی بالاتر از صورت راننده هنگامیکه روی صندلی لیفتراک نشسته انجام می گیرد باید اتاق مخصوص راننده با حفاظ سقف وجود داشته باشد و اگر بار از قطعات ریز تشکیل شده است باید حفاظ پشت بار نیز نصب گردد.
ico بازرسی

– بازرسی لیفتراک برای اولین بار

هنگامیکه لیفتراک برای اولین بار بکار گرفته می شود باید کنترل کلی شود. محوطه کار لیفتراک نیز از نظر مشخصات مربوط به زمین باید مورد برسی قرار گیرد ( مقاومت زمین در مقابل فشار ناشی از ظرفیت بار لیفتراک، صافی و عرض کافی)

– بازرسی مقرر و منظم ( دوره ای)

لیفتراک باید بطور منظم توسط پرسنل سرویس مجاز کنترل شود دوره زمانی مناسب برای کنترل لیفتراک بوسیله خدمات پس از فروش می تواند پیشنهاد گردد. این شرکت زمان مناسب را معدل زمانهای کنترل داده شده پیشنهاد می نماید. چنانچه تغییراتی در لیفتراک داده شود یا اضافاتی توسط استفاده کننده به لیفتراک نصب شود، بازرسی از اجزاء لیفتراک لازم می شود و باید کنترل شود که آیا بقیه قسمت ها با این ملحقات هماهنگی دارد و ظرفیت جدید لیفتراک چقدر است، زیرا نصب ملحقات اضافی بر روی دستگاه باعث افزایش فاصله مرکز ثقل بار تا تکیه گاه شاخکها و در نتیجه ظرفیت لیفتراک خواهد گردید.

همچنین شما میتوانید جهت مشاوره خرید انواع تجهیرات انبارداری(خرید ریچتراک ،خرید جک پالت دستی ،خرید لیفتراک ،خرید استاکر برقی و فروش باطری لیفتراک) با واحد فروش پارت ماشین تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *