جک پالت دستی, وبلاگ

ایمنی جک پالت دستی

ایمنی جک پالت دستی

جک پالت های دستی در صنایع به منظور بلند کردن و جا به جا کردن اجسام سنگین به کار می رود. این وسیله محافظی است برای کارگرانی که از آنها استفاده می کنند و دارای درد کمر می باشند.

اما باید در حین استفاده ی آنها اقدامات ضروری انجام شود که برخی از آنها در زیر آمده است:

1) آماده سازی: کتابچه راهنما را مطالعه کنید. تا زمانی که کاملا با هشدارها و نحوه ی راه اندازی و استفاده از این ابزار آشنا نشده اید از آن استفاده نکنید.

۲) کنترل تجهیزات: قبل از هر بار استفاده از جک پالت، چرخها، دسته ها، شاخه ها، بالا و پائین رفتن دستگاه و ترمز آن را کنترل کنید. (اگر دستگاه شما این تجهیزات را دارد). از جک پالت خود زمانی که آسیب دیده است به هیچ وجه استفاده نکنید.

۳) علائم و هشدارها: از شعاع چرخش لازم برای حفاظت از بار خود همانند کار کردن در یک منطقه آگاه باشید. در سطوح تخت و یا نزدیک به تخت و صاف استفاده کنید. یک جک پالت بارگزاری شده حجم زیادی دارد و می تواند به سرعت در یک سراشیبی کم جمع شود.

۴) حمل بار: بار باید محکم بسته بندی و پایدار شده باشد پالت ها باید به درستی در جای خود قرار گرفته باشند. باری را که احتمال برگشتن و افتادن آن وجود دارد حمل نکنید و از جک ها بیش از حد استفاده نکنید.

۵) از جک پالت ها تنها در مواردی استفاده کنید که در دفترچه ی راهنمای آنها ذکر گردیده است. هیچ گاه بدن خود را در زیر بار و یا بر روی جک پالت به منظور بلند کردن آن قرار ندهید و هیچ گاه از آن برای حمل افراد استفاده نکنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار و ایمنی انواع تجهیزات انبارداری همانند لیفتراک ،ریچتراک،استاکر برقی و پالت تراک میتوانید به بخش مقالات وب سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *